Tur til Frankrike

Ni elever reiste til byen Yssingeaux i Frankrike på en ukes utveksling.

Uken før vinterferien reiste ni elever fra programområdet studiespesialisering til byen Yssingeaux i Frankrike på en ukes utveksling. Elevene bodde hos vertsfamilier og fikk være en del av en fransk families hverdag. De fikk oppleve at vi har mange like tradisjoner og at skolehverdagen er gjenkjennelig, men at kanskje matkulturen er litt annerledes.

Den ene dagen gikk vi en liten topptur til Mont Mézenc (hvor vi følte oss som hjemme når vi gikk i snøen) og den solfylte dagen gjorde at vi fikk utsikt til Alpene og Mont Blanc. Vi fikk besøke konditorskolen "Ecole Nationale Supérieure de Pâtisserie" og i tillegg reiste vi til byen Le Puy en Velay som er utgangspunktet for pilgrimsvandringen til Santiago de Compostela.

Takk for en kjempefin tur!

Sytten elever står på en høyde og ser inn i kamera. Skylaget dekkes som et slør over himmelen. - Klikk for stort bilde Camilla Azora Kjeldstadli