Skolekonkurranse for automasjon

Samme konkurranse kjøres for både 2AU og 3AU og de to beste sammenlagtvinnerne går videre til fylkeskonkurransen.

Årets skolekonkurranse for automasjon gjennomføres på tradisjonell måte. Elevene rullerer på tre forskjellige oppgaver med 45 min på hver. Oppgavene representerer tre forskjellige deler av faget der elevene får utfordringer på praktisk oppkobling og igangkjøring av motor, programmering av PLS, samt oppkobling og testing av fotocelle. Samme konkurranse kjøres for både 2AU og 3AU, så her får vg3 elevene følt litt ekstra på prestasjonspresset. Tidligere elever og nåværende lærlinger er «leid» inn som dommere. Det kåres en vinner for hver deloppgave. Sammenlagtvinner offentliggjøres der de to beste representerer skolen i fylkeskonkurransen med to vara. De øvrige kommer på delt femteplass 😊.

Årets fylkesmesterskap i Innlandet arrangeres av Raufoss vgs 23. februar. Og vinneren her går til skole-NM på Skogmo vgs i Skien.

null - Klikk for stort bilde