Helse- og oppvekstfag

Vg1 HO besøkte Frelsesarmeens hovedkontor i Oslo. Lærerne er stolte av elevene. Eksemplarisk oppførsel og godt samhold på hele turen!

Tre vg1-klasser ved helse- og oppvekstfag besøkte Frelsesarmeens hovedkvarter i Oslo 6. desember. Der fikk vi interessant foredrag om Frelsesarmeens historie på verdensbasis og hva dem gjør for ulike brukergrupper i Oslo. Vi fikk høre om deres fokus på bærekraft, om rusomsorg, gatefotball (som er mer enn bare fotball) og om julegryta. Det som gjorde aller mest inntrykk var nok intervju med den unge mannen og den vokTo jenter står ute forran ett juletre. De smiler og ser inn i kamera.  Det er vinter. Bak elevene står to personer som samler inn penger til Frelsesarmeen. De har på seg hvite vester. - Klikk for stort bilde Hilde Melleby sne damen, som begge gav uttrykk for at fotballmiljøet har vært med å reddet dem ut av selvmordstanker og rus.

Vi rakk også et besøk til en av julegrytene hvor vi fikk mulighet for å gi et bidrag. En dag vi vil huske, og som frister til gjentagelse for neste års vg1-elever ved helse- og oppvekstfag. Lærerne er stolte av elevene; eksemplarisk oppførsel og godt samhold på hele turen!