Fylkesmesterskap

Vi har deltatt på Innlandsmesterskap i helsearbeiderfag, automasjon og elenergi og ekom.

I Innlandsmesterskapet for automasjon møttes to lag fra Raufoss og to fra Ringsaker.  Det ble gjennomført på Raufoss og hjemmebanefordel ga ikke uventet avansement til NM. Tross noe ukjent utstyr og minimale forberedelser på grunn av praksisperiode var det god innsats av våre elever. To elever i svarte gensere står foran ett barnner med teksten elektro og datateknologi.  Elevene har medalje rundt halsen og viser fram ett diplom. Begge personene smiler. - Klikk for stort bildeFylkesmesterskap i automasjon Karl Einar Røste

Elevene fra helsearbeiderfag ble godt tatt i mot på Dokka. Elevene våre var inne som gruppe nummer 3 og gjennomførte på en flott måte og var fornøyde. De lærte mye av å se på de andre gruppene også (etter at de hadde vært inne). Vi var alle enige om at det var en lang, lærerik og fin dag. Elevene sier de er glad de var med og kunne dra nytte av å ha deltatt, som god øving til eksamen.

Vi var også med på Innlandsmesterskapet i elektrikerfaget, der elevene skulle knive om å bli Innlandets representanter i skole NM. Det var 8 skoler som konkurrerte i båser som var bygd for konkurransen. Oppgaven var å legge varmekabel, lys og stikk i en gang, samt utelys med Astrour styring (lyse når det er mørkt ute) ved hjelp av en smarthus komponent fra Pleijd. Det gikk ikke denne gang for våre elever så vi kom ikke på pallen. Ellers  så var det et veldig godt gjennomført arrangement av Lillehammer.